lördag, februari 24, 2007

Melodifestivalen i Jävle

Ja, de två rätta låtarna gick överraskande nog vidare för en gångs skull! Andreas är så snygg så att jag skulle kunna gifta mig med honom. (Vad nu det har med musiken att göra?) Han är fantastiskt proffsig på scenen och har en stjärnglans som få. Att han kan sjunga grymt bra ger ju oxå lite pluspoäng. Låten är inte JÄTTEBRA, men den är bra och det räcker som sagt när det är Andreas som framför den. Dock tror jag inte han har chans att vinna hela skiten.

Den nya tjejen jag inte sett innan som framförde balladen som gick vidare tillsammans med Andreas kändes helt rätt. Hon sjöng som en gud och hade en glimt i ögat som nära på skulle kunna väcka liv i döda. En fantastisk röst till en bra ballad är en bra kombination. Så klart hon skulle gå vidare!

Mest pinsamt är att inte Caroline af Ugglas kom vidare bland de sista fem. Jag tycker hon är mysig, är karismatisk och vågar vara personlig. Lite Janis Joplin wannabe, men det är ju dock inget hon försöker dölja och då är det rätt ok (tycker jag), det ligger dessutom rätt i tiden.

Mest trött blev jag på Sanna Nielsen. Har sett låt, koregrafi och typ av artist 1000 ggr innan. Inget nytt. Inget intressant. Bara uttjatat och "Bert Karlson sliskigt".

Mest irriterad var jag på Magnus Uggla. Speciellt när han så uppenbart blev riktigt förbannad då han insåg att han bara kommit till andra chansen. Trodde han verkligen att han skulle vinna hela skiten bara för att han lyckats göra något halvbra för trettio år sen?

Och nej. Jag är inget schagerfan. Men sitter man hemma och tittar en lördagskväll så är det svårt att inte bli lite engagerad för stunden.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Andreas Jonsson är väldigt fin:D
Jag tycker också rätt låtar vann.Jag håller därimot inte med dig om Uggla. Tycker han har låtar som ska lyssnas in för att fastna,även den han sjöng igår.Jag tyckte inte han verkade arg,snarare förvånad över att han gick vidare.Va olika men ser.
Hoppas du har det lite bättre nu, det förtjänar du så väl.
Kram

2:42 em  
Blogger Ninaw sa...

Det stod i aftonbladet att han hade betett sig surt och konstigt efteråt. Lämnad Green rum och stängt in sig i sin loge och inte velat tala med någon.

Tyckte han såg jättesur ut..

Jag tycker hans musik är riktigt töntig och Uggla extremt töntig. Men jag tyckte om honom tidigare. Alltså på 80 talet.

Men jag är glad av vi inte alla har samma smak. :)

7:58 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida