måndag, februari 26, 2007

5 lista

De 5 första bra saker du kommer att tänka på i ditt liv just nu

Att mina nya byxor är assköna och sitter jättebra.
Att min äldsta dotter har nya fina moccastövlar på sig idag som jag köpte på rea igår.
Att bananen jag har framför mig är precis lagom gul.
Att det är vacker dimma mellan träden jag ser på genom fönstret. Ser lite sagolikt ut.
Att det mesta jobbigt ändå fixar sig med tiden.

De 5 första dåliga saker du kommer att tänka på i ditt liv just nu

Att de spelar skitmusik på radion.
Att inte min mobil ringt på hela dagen. (Ingen som vill köpa vårat hus?)
Att jag åt nog liiiite för stor portion till lunch. (Hade räckt med halva av det jag åt.)
Att allt jag vill ha kostar mer pengar än jag har råd med.
Att min mobil är sönder. (Har ingen ringsignal)

Ok, jag erkänner att jag är lite mobilfixerad, men inte sååå mobilfixerad som det verkar.. Men allt jag kom på som var dåligt var så deprimerande så jag ville hellre komma på något inte lika.. "tungt".

Får man se er 5 lista nu? :)

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hmm..

Bra saker:
1. Att vi snart ska ha barn.

2. Att jag löst ett problem som jag hade i början av förra veckan (är lite stolt att jag rett ut det).

3. Att jag är klar med ett uppdrag och att det nog inte blir så mycket mer jobb under våren.
4. Att vi beställt ny skrivare som förhoppningsvis kommer imorgon :)

5. Att min syster kommer och hälsar på nästa helg.



Dåliga saker:

1. Vi har jättemycket restskatt till företaget som ska vara betald nu och vi har dåligt med pengar.

2. Jag är tröttare än vanligt.

3. Jag har haft rethosta ett bra tag och varit småförkyld i 2-3 veckor.

4. Det är svårt att cykla när det är mycket snö ute (jag gillar snö, men det får mig att känna mig lite isolerad eftersom vi inte har bil)

äh kommer inte på något mer tråkigt :)

2:28 em  
Anonymous Anonym sa...

jo nu kom jag på en sak:

5. Att telia inte har lärt sig att stava mitt efternamn rätt och att jag fått ett kontrakt på digital-TV där de tappat ett B, att de aldrig lär sig när jag varit kund där sen jag flyttade hemifrån.

2:33 em  
Blogger Ninaw sa...

det är skönt när det är åt det hållet i alla fall! =) Alltså att det är "dåliga" saker man inte kan komma på!

2:35 em  
Anonymous Anonym sa...

Bra saker;
1.Jag har ätit sallad och slipper göra middag
2.Har köpt ny hårfärg
3.Cityakuten är ikväll
4.Har fått mer frihet,sen barnen blev större
5.Har en stor familj med sammanhållning

Dåliga saker;
1.Måste gå ner i vikt
2.Måste lägga i ny färg
3.Jag är fortfarande inte frisk
4.Barnen är inte lika kramiga längre
5.Har alldeles för lite pengar

Fina bilder ovan;)
Idag är det mitt internet som strular:(
Ha det fint/Kram

4:29 em  
Blogger Ninaw sa...

Ja, jäkla jäkla dumma nätet ibland! =(

5:30 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida