fredag, december 15, 2006

Dessa downperioder..

Jag tror jag skulle må bättre om jag fick vara kreativ. Jag har faktisk nu i flera månader från och till haft en längtan till att börja skriva låtar igen. Jag har inspirationen. Jag har till och med några färdiga ideer. Men jag saknar tid och en gitarrsträng. Och en stämd gitarr. Ni tror säkert att jag bara skyller. Men lev mitt liv så får ni se hur lätt det är...

Hur som helst så har jag insett att ens egna barn är som medicin för själen. Förr så har jag när jag mått lite dåligt känt att jag inte haft orken. Men när man väl tar sig orken och istället ger lite extra till barnen så får man tillbaka så mycket mer.

Idag är jag helt galet glad i mina döttrar. Vill bara prutta dom i magen och pussa på deras små näsor. Men framförallt drunkna i deras leenden då de sprudlar av glädje när man leker med dom, pratar med dom eller skojar med dom. Härliga underbara barn, jag älskar er mer än allt jag vet om!

Nu har jag intagit mitt första glas rödvin för kvällen. Ska nu börja med tacosen åh jag är så hungrig och sugen så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Men jag lovar att fota, vare sig ni är intresserade eller inte.. För tacos är oxå en slags medicin för själen. För "min" själ i alla fall..

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nej det är inte så lätt ibland att vara kreativ när utrymmet och förutsättningarna inte funkar.

Själv saknar jag en ateljé så jag kan börja måla igen det skulle vara mycket lättare då.

Så det får bli andra saker som ger utlopp för min kreativitet.

7:40 em  
Blogger Ninaw sa...

Jo, det är så det får bli. Har du barn? Du har en på väg har jag läst mig till. Hur långt har du kvar? Har du några innan? För barn är verkligen något som gör att man får begränsat med tid till en själv. Fast det är det helt klart värt. Man får ta tag i det igen senare. Eller försöka hinna så gått det går. För en del funkar det har man ju märkt.

Ja, en atelje borde du ha. Tänk dig på en ljus vind! Så där som i filmer du vet. Med takbjälkar och stolpar (vad de nu kallas för) från golv till tak istället för väggar. Det hade varit något det! ;)

10:12 em  
Anonymous Anonym sa...

Vi ska ha barn 1 april. Jag har inga barn sen tidigare. Jo jag är medtveten om det där med tiden eftersom jag har 4 syskon så vet jag ju hur det ligger till ;)

Jag har haft ateljé tidigare när jag bodde i Stockholm åren efter att jag gått på konstskola. Här verkar det vara svårare att få tag i bra och billiga lokaler.

Jag tycker att det är svårt att måla hemma eftersom det lätt blir rörigt fördelen med ateljé är att man inte behöver städa undan varje gång. Så just nu tänker jag att jag får vara kreativ i mitt jobb (vi har ju eget företag) framför datorn, att jag fotar mycket och så ska jag försöka hinna med att måla lite hemma under början av våren då jag kommer att ha mer tid (innan barnet föds)

11:40 fm  
Blogger Ninaw sa...

Åh, vad spännande och mysigt!:) Då börjar du bli stor nu då.. hehe. Och magen stöter säkert i saker i tid och otid..

Åh, då har du ändå haft förmånen att ändå ha "haft" atelje. :)Du kan ju alltid sätta ut annonser efter atelje, men det har du säkert redan gjort.

Tänk bara på att man är väldigt väldigt trött och tung de sista månaderna. Själv hade jag ingen ork och började tröttna på allting mot slutet. Det börjar i slutet av åttonde månaden och sen blir det bara värre och värre fram tills barnet är fött. Gud vad jag gnällde! Men alla är ju inte som mig (Som tur är) så du kanske pallar. Jag ska hålla tummarna! ;)

2:56 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag kan egentligen vara mer aktiv för att hitta en ateljé, men dels känns det inte riktigt som vi har råd med det (vi vill egentligen båda två ha en ateljé) och sedan gör det sitt till att jag inte som i Stockholm vet exakt var jag ska leta :)

Någon gång när tillfället känns rätt ska vi fixa antingen större bostad (så vi har plats att måla hemma) eller ateljé.

Jag har hittills inte varit så stor och bara gått upp 2-3 kg, men jag antar att jagfortfarande kan gå upp 10 kg till ;) Får väl se hur stor jag blir än så länge tycker jag att jag mår bra och att det känns bra att inte må illa längre :)

10:42 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida