torsdag, december 14, 2006

Vad jag vill och inte vill ha/köpa







Var med barnen och tittade på Nilssons möbler idag. Först hittade vi en stor tomte med rörande armar med julmusik bakom sig. Den tyckte mina barn mycket om.

Sen gjorde jag en "jag vill ha" och "vad jag inte vill ha" anteckning i mitt huvud. Längst ner: En helt ok stol jag mycket väl skulle kunnat tänka mig -innan jag såg priset. 14 000 kr. Och då är det utan fotpallen. Så den hamnade på min "Vad jag inte vill ha" anteckning. Fast jag borde nog ändra den till "Vad jag inte vill köpa" anteckning, så blir det mer rätt.

Ovanför en bautafotölj i vinrött med något stämningsfullt gammalt över sig. Den var sjukt skön och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa om pengar och plats hade funnits. Den kostar bara blygsamma 4990 kr. (Ja, det är faktiskt jäkligt dyrt!) Jag gillar den oxå för att den är så stor och vågar vika av från de vanliga fotöljformerna. Den är modern men gammaldags på samma gång. Och sen är rött en mycket varm färg. Jag gillar varma färger i hemmet.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den röda jättefåtöljen ser helt otroligt mysig ut.
Den andra ser ut som något som kostar 499:- på IKEA...

11:45 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida