torsdag, december 14, 2006

Små undrar

Står och tvättar mitt ansikte i handfatet då min yngsta kommer in och ber mig knäppa en knapp i henne tröja. Jag svarar:

"Vänta, jag ska bara tvätta bort.. *fortsätter tvätta*...ögonen först".

Det blev lite felsagt där alltså, men inget jag direkt tänkte något vidare på förrän min dotter intresserat och faktiskt inte ett dugg skrämd av tanken frågar med en lätt förvåning i rösten:

"Ska du tvätta bort ögonen, mamma? Ska du inte ha ögon mer?"

Jag fnittrar till

"Joda, jag ska bara tvätta dom. Inte ska mamma tvätta bort dom heller!"

Hon tittar på mig och på mina ögon för att se om dom sitter kvar och säger sen med en liten lättnad i rösten

"Nähä."

Så var den grejen bortglömd. Jag tycker såna här söta missförstånd mellan barn och vuxna är fantastiskt roliga.

2 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Underbart! Längtar lite tills jag har egna små....

11:00 em  
Blogger Ninaw sa...

Ja, det är det bästa man kan få! :)

11:29 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida