fredag, oktober 20, 2006

För en stund var jag en Geisha!



Ja, helt sjukt!! Haha! När jag i morse insåg att jag troligtvis inte skulle bli uppring idag av mitt konsultföretag så lyxade jag till det och gick och lade mig igen för att sova en stund till.

Plötsligt vaknar jag av ett brak från garderoben. (En klädhängare som ramlade ner) Jag vaknar upp och förstår inte vart jag är någonstans. Jag känner på mitt hår om det ligger rätt... för jag tror nämligen att jag är en Geisha!! När jag sen vaknar till och inser vad jag precis trott så blir jag nästan lite generad inför mig själv. Så sjukt! Jäkligt skum känsla! =)

Detta kan dock förklaras av att jag precis innan jag somnade läste ur boken "En Geishas memoarer".


Bilden visar faktiskt en stor väggmålning som min styvpappa gjort för Nissan, i deras lokaler utanför stockholm. Den är gjort 1986 men är så vitt jag vet fortfarande kvar på deras väggar tillsammans med en massa andra väggmålningar min styvpappa och hans kollega gjorde under samma tidpunkt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida