söndag, oktober 15, 2006

Forts fr "Köpenhamn lever"





Foto 3: Det där är en karusell.. Det är människor som sitter på små gungor så där högt upp i luften!! (Klicka på fotot för förstoring) Gaaah! Jag fick ont i magen bara av att se från så långt håll!! Och kolla in huset nedanför hotellet jag fotar ifrån! Så jäkla grått och fuuuuuuult!! Så där skulle ett hus aldrig se ut i Sverige.. eller?

Foto 4: Ville fånga myllret och neonljusen.. men det gick "sådär" minst sagt med kameramobilen. Men ändå.. ser ändå rätt mysigt ut med alla neonskyltar, tycker ni inte?

Foto 5: Var tvungen att fota spökdiscot. Det här discot var med i Andarnas makt. Därför vet jag att det bla har varit en ilsken man och spökat på övervåningen. Förutom det så brukar det dansa gamla skeppare på dansgolvet när ingen annan gör det. Hela det där huset ska vara fullt med andar. Hade det inte varit för att de spelade så otroligt tråkig musik och hela stället såg så otroligt tråkigt ut när vi gick förbi där igår så hade det varit lite skoj att hälsa på någon sen länge död skeppare.. Tycker sånt där är väldigt spännande.. Sen sägs det ju att spöken ofta visar sig på just foton...så vem vet.. om ni tittar noga så kanske ni hittar ett spöke.. kanske alla ni ser på bilden egentiligen är spöken? Moahahahahaaaa! =)

Foto 6: Vid såna här tillfällen blir man lite ledsen att man inte har den riktiga kameran med sig så man faktiskt hade kunnat göra något riktigt bra av det. Jag frågade så klart herrarna på bilden om jag fick fota dom, jag förklarade oxå varför. Nämligen för att jag tycker kontrasten med skyltdockorna i det stora exklusiva skyltfönstret bakom dom i samma bild som herrarna framför (som jag misstänker är hemlösa) faktiskt är en bra bild av många olika anledningar. Det tyckte dom lät helt ok. Och så gav jag dom så klart alla mina mynt jag hade. Man har ju sällan kontanter på sig dessa dagar..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida