söndag, oktober 15, 2006

Köpenhamn lever.





Jag har faktiskt en liten förkärlek till den staden. Visserligen är den 100 ggr goare på sommaren eller mitt i juletider.. men den är alltid fin. Det är faktiskt lite av känslan att komma till ett annat land. Den största skillnaden om man jämför med Sverige är:

*Det röks överallt, även inomhus
*Du köper vin och starköl i butikerna vart som helst
*Det är sköna bohemer med "Christianiacyklar"överallt. (Cyklar med flak framför som används lika mycket som att frakta grejor till försäljning i, som för att frakta sina barn i.)
*Det är tiggare och uteliggare i en mycket större utsträckning än i Sverige.
*Staden pulserar och lever på ett helt annat sätt än i Sverige.

Hur som helst. Vi åt på en turkisk restaurang som serverade buffe. Urtrevligt. Sen promenerade vi lite och tog sen en öl på en engelsk pub. Sen valde vi att avsluta kvällen relativt tidigt för att kunna mysa på hotellet. Men jag måste ta mig till Köpehnamn någon kväll snart igen , hann inte på långa vägar bli mätt på staden den här gången.

Vågade inte ha med mig min kamera av rädsla för att den ska försvinna så jag använde min mobil. Dock så märkte jag att även om den är super på att ta bilder dagtid så håller den inte riktigt samma klass på kvällen. Så fotona är tyvärr inte de bästa när de kom till kvällen..

Lite foton och förklaringar

Foto 1 : Vy från hotellrummet

Foto 2: Bättre vy från hotellrummet :)


Får fortsätta i ett nytt inlägg, blogger gillar inte att ladda upp för många foton på en gång..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida