torsdag, oktober 12, 2006

Min lediga dag i stan.






Javisst. En ledig dag helt gratis så där. Det är ju så det är som konsult, man rings in efter behov. Idag var ingen sjuk och ingen skulle på möte så då blev jag fri. Det är ju helt klart mycket trevligare att vara ledig när man får betalt för det.. ( Man är garanterad 80 procent av lönen i alla fall..)

Så det blev lite shopping. Först bytte jag ett par skor jag köpte för att jobba i, men som idioten i affären gav mig i två olika storlekar. En sko i 37 och en i 36. Började undra efter den tredje dagen varför den fortfarande var så trång (de kan ju vara det i början innan man gått in den, den högra skon däremot brukar ju vara lite rymligare eftersom den provats lite) . Sista dagen hade jag så ont i den arma lilla foten jag tvingat ner i en 36a så jag fick halta mig fram. Då kom jag på den briljanta tanken att kolla så storlekarna stämde och de gjorde de naturligvis inte. Men det var inga problem att byta trots att jag inte hade kvitto. Fick till och med ett par helt sprillans par trots att jag gått i de andra i ett par dagar. Lyx!

Sen handlade jag kläder till på lördag. Jag fyller år på lördag och killen och jag har bokat ett hotellrum mitt i Köpenhamn så vi har tänkt tillbringa hela lördagen där. I köpenhamn alltså, inte enbart på rummet.. hehe.

Jag har även shoppat lite gymnastikkläder till mina små flickor. Tuffa svarta till den äldsta och vita oskyldiga i tyll och spets till den yngre. Sen köpte jag faktiskt ett par träningsbyxor till mig själv att ha till min dansaerobics... Oxå svarta och lite pösiga.. rätt coola faktiskt. :)

Så tog jag mig en fika på triangeln med min bok, en kaffelatte och chokladkaka. Ja, ni ser kakan ovanför, förstå att jag inte kunde motså att köpa en bit av den!? Fast den ser ruskigt fet och äcklig ut så här i efterhand när jag redan har den i magen. Men "då" var den himmelskt god.

Jag satt och glodde lite på människorna som tittade på den fotoutställning med temat "rörelse" som visades i en stor monter nedanför cafet. (Det är liksom öppet mellan våningarna på Triangeln) Det är så kul att betrakta människor.. särskilt när de inte tänker på det själva. Var själv och tittade lite på utställningen där (hoppas ingen satt och inspekterade mig på samma sätt som jag själv gjorde) och det var många mycket bra bilder. Tänkte ta ett foto men jag tror inte det hade varit så populärt.. En riktig egodag alltså! Skönt!

Förresten så är alla bilder ovan tagna med min mobiltelefon!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida