måndag, september 11, 2006

Från anonym "Nybrotös" till pokermiljonär. På riktigt.

Det här är Mikka 21 år. Jag lärde känna henne som min brorsas flickvän för många år sen. Då var Mikka 16 år och hon lärde känna min bror när hon hade honom som tränare i Ju-jutsu. De var ihop i ganska så många år. Det var väl för drygt ett år sen det blev slut. Då hade Mikka spelat poker i nästan ett år. Mest på skoj till en början. Blev en del nätpoker. Fast det gick bättre och bättre och det var inte ovanligt att jag hörde om stora investeringar och fantasifulla shoppingrundor. På vinstpengar. Och sen en resa. På vinstpengar. Sen tog det slut med min bror. Båda gick vidare. Min bror har träffat en annan söt flicka som han trivs med och är lycklig med och Mikka har oxå gått vidare. Med pokern. Det gick bara bättre och bättre. I augusti i år vann Mikka 510 000 kr och blev med den vinsten miljonär. "I det stora hela har jag vunnit mycket mer än en miljon, men en del hinner jag ju konsumera under tiden", säger Mikka. Det var länge sen Mikka behövde leta jobb. Hon har även lagt ner studierna. Hon reser mycket och nästan all tid går åt till spelandet. När jag frågar Mikka vad hon har för planer inför framtiden så svarar hon att hon inte själv har full koll. Hon kommer fortsätta spela och resa. Härnäst blir det en ny bil och en resa till Prag med några kompisar.

Ja, jag är lite avis. Tycker allt detta känns overkligt att höra om. Men det "är" hennes verklighet och jag kan bara gratulera. Bara hoppas att hon håller fötterna kvar på jorden och inte glömmer att känna tacksamhet och ödmjukhet inför livet och allt som det erbjuder henne. Inte ta något för givet. Så länge hon gör det så önskar jag henne all lycka i sitt framtida pokerspelande! :)

Fotot är taget i juli när Mikka spelade i Las Vegas i år.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida