tisdag, september 12, 2006

Parfymfrossa

Jag finner det lustigt hur man väljer att beskriva dofter på parfymer över nätet. Det som är ännu lustigare är att man väljer att beställa en parfym över nätet som man inte luktat på irl. Men men.. Jag har hört lustigare saker. Men jag har testat mig själv lite här.. Ord jag förstår när de står för sig själva.

Fräsch, frisk, feminin, maskulin, Sandelträ, mysk, rosor, lavendel, viol osv osv..

Men när det blir väldigt mycket på en gång så rör min hjärna ihop det lite för mig.. Jag menar.. vem kan erinra en doft ur den här beskrivningen?

:Basic instinct; Beskrivning - En sensuell maskulin doft av svarta vinbär, melon, ekmossa, ananas och apelsinblomma.
Blanda de där dofterna i hjärnan om du kan! De skulle jag kalla smått skickligt. Bara svarta vinbär med melon är tillräckligt omöjligt att föreställa sig doftmässigt.

Eller när det står så där konstiga ordval som denna:
Be Delicios: Beskrivning - En frisk feminin doft av exotiska blommor och amerikansk äpple.
Hur luktar ett amerikanskt äpple liksom??

Jaja, whatewer... Min parfym är snart slut. Någon som har något tips? Just nu har jag Paris Hiltons parfym. Jättefräsch.

Ååååh, så blev jag lite nostalgisk.. för jag hittade Colours här. Det var min allra första riktiga parfym när jag var en liten fjortis. Den luktar skitgott!

Andra parfymer jag haft som jag minns speciellt och tyckte var speciellt goda: Lou Lou, Eden, Britney Spears, och Deep red (För en impulsiv och sensuell kvinna som det står (???!!!) .)

Gucci är den som jag nog hade köpt om jag varit så puckad så jag handlar för mig okända dofter över nätet. Men som tur är så är jag smartare än så. Men måste kolla upp den fort. Det är en jäkligt snygg flaska helt i min stil (älskar färgen) och doften "låter" i alla fall intressant.. typ.

4 kommentarer:

Blogger audhumble sa...

Jag tror på:
Be Delicios: Beskrivning - En frisk feminin doft av exotiska blommor och amerikansk äpple.

Det lät gott som fan.

2:57 em  
Blogger Ninaw sa...

Hur luktar ett amerikanskt äpple? :D

3:44 em  
Blogger audhumble sa...

Ingen aning, men äpple öht luktar friskt och gott och exotiska blommor låter ju väldigt trevligt. Hur som helst så gillar jag inte tunga dofter, och den lät lätt och så.

4:56 em  
Blogger Ninaw sa...

Ja, kanske då. Får lukta på den när jag är i en parfym affär nästan gång. Jag är ju helt klart nyfiken på den. :)

5:05 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida