lördag, september 30, 2006

Blixtoväder






OJ, vilket oväder! Joda, jag kände nog lite pirr i magen, det ska erkännas. Fönstrena skallrade och blixten lekte totalt okontrollerat på våran tomt. Häftigt men respektingivande.

Hade jag fått för mina skräckslagna döttrar så hade jag fotat med öppet fönster, men det fick jag alltså inte. Därför är inte fotona så bra som jag tror att jag kunnat få dom om jag fotat utan en smutsig (tyvärr) glasruta emellan mig och det där ute.

Bilden i mitten är en bild jag hade turen att ta PRECIS då en blixt lös upp hela himlen. Den som är lite gul blev lite mysig då våra levande ljus speglade sig i rutan och därför visade både myspys innanför och utanför. Och den vänstra bilden tog jag efter att ha släckt de tända ljusen för att verkligen fånga hur mörkt det var ute och hur det naturliga ljuset var.

Ååååh, vad jag satt och fotade och fotade mot himlen och hoppades på att ha tur att fånga en blixt.. Men bättre tur nästa gång kanske.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida