lördag, juli 22, 2006

Åter hemma




ca 40 myggbett rikare på kroppen, Salubrinberoende och en dag för tidig hem..

Vet inte varför.. men man blir trött av att vara borta.. hur mycket man än latar sig.

Så hur ska vi nu sammanfatta veckan bäst? Jag listar den.

Först det positiva.

*Soliga dagar.
*Ljummen liten sjö vid en halvprivat sandstrand vid en skog. (Med luftmadrass att flyta iväg på när lusten föll på)
*Lyckade grillningar. (Underskatta inte såna där färdiga engångsgrillar.)
*Glada barn. (Idyllen att se leende barn skrattande springa längs en sandstrand eller att se små nakna fötter springa av sig på en gräsmatta i solskenet med glada rop..) (Alltså... inte fötterna.. det var barnen som fötterna bar som sysslade med glada rop)
*Nattliga små brasor.
*Romantik vid ovan nämnda brasor när barnen somnat.

Sen de negativa.

*Sovsäck. (Varför har man de där "glattiga" materialet på utsidan av sovsäckar för? Jag menar.. många (som jag) använder ju gärna den som täcke istället när det är varmt.. och då klibbar den där skiten mot huden som redan är fuktig av värmen.. asäckligt faktiskt!! Ok, om det var sovsäckar för 20 minusgrader.. men detta är bara simpla sovsäckar för typ ingen kyla alls.. då förstår jag inte meningen.. )

*Bromsar. (Vad gör dom för någon nytta helt ärligt?? Jag menar.. myggor är i alla fall föda åt något annat galet djur.. men "bromsar"??!! Varför finns dom?? Hata hata hata hata ihjäl!! )

*Spindlar (Dom är bara så jäkla äckliga!!!)

*Myggbett. (Förklaring överflödig)

Det har varit en trevlig vecka. Jag kommer se tillbaka på den med glädje och värme.. och någon liten ond tanke om Bromsar.. Annars: Glad och nöjd. Nu är jag glad att vara hemma faktiskt. Och så har jag längtat efter dig, bloggen. Massor. *kramar*

3 kommentarer:

Blogger audhumble sa...

Blä hata mygg *urk* Stackars dig

6:08 em  
Blogger Ninaw sa...

japp.. hata.. :(

7:52 em  
Anonymous Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

12:22 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida