måndag, juni 05, 2006

Half light


Betyg 3

Rachel väljer att åka iväg från stan och tillbringa en tid för sig själv ensam en stuga vid havet för att skriva klart en bok. 8 månader tidigare har Rachel förlorat sin son i en olycka. Inbillar hon sig eller "är" det så att hennes son försöker få kontakt med henne från andra sidan av någon anledning?

Bra film. Jag gillade historien. En historia som skulle kunnat göra sig bra på ett mörkt höloft med spänningslystna flickor/pojkar på läger. Eller ja, i ett mörkt tält ute i skogen med bara en ficklampa vars batteri håller på att ta slut.. eller vart som helst när stämningen faller på..

(Undrar hur modig jag skulle vara om någon erbjöd mig att gå in i ett hemsökt hus. Jag vill tro att min nyfikenhet skulle vinna över min rädsla. Men å andra sidan, skulle jag verkligen palla känslan att verkligen "se" ett spöke, om det visar sig som en skepnad av en människa mitt framför ögonen på mig? Hmm.. Det är lika spännande som det är läskigt sånt där.)

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

4:03 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida