torsdag, maj 25, 2006

Det är kanske lite knäppt..

















Men ibland på kvällarna när man ska sova så kan nästan vad som helst dyka upp i tankarna.. Igår så började jag osökt fundera på vilka kändisar jag hade valt samt absolut "inte" skulle välja till en personlig shoppare av kläder för en dag. (Självklart blir jag ekonomiskt sponsrad oxå) Jag kom fram till följande..

Jag skulle vilja ha

Princessan Madeleine.

Därför att det skulle vara Coolt att ha stans dyraste och flodigaste kläder för ett tag. Tänk att bära ett par jeans för 4000 kr istället för ett par för typ 500 kr?! Eller en t shirt för 1500 kr istället för 29.90 på H&M. Inte för att jag normalt bryr mig om sånt, men det hade varit coolt för en dag att få känna sig riktigt riktigt dyr. Sen är jag nyfiken. Är dyra kläder bekvämare? Skulle jag känna mig annorlunda i dem? En annan anledning är för att hon är en av de som bestämmer modet i stockholms innestad och jag skulle med största förmodan bli hipp utan att bli överdrivet utklädd. Jag tycker dessutom att hon har rätt god smak på kläder. Särskilt när hon kör Jeansstilen. Ibland blir det lite tantigt förstås, men så är hon ju oxå en princessa.

Jag skulle inte vilja ha

Agneta Sjödin

Eftersom hennes beklädnader i Lets Dance är bland det fulaste jag skådat, tydligen så ska hon ha haft rätt mycket att säga till om där själv, vilket gör att jag inte riktigt litar på hennes smak. Det är inte de enda gångerna jag sett henne i skräckinjagande klänningar och konstiga utstyrslar. Hon verkar gilla att klä sig så när hon är programledare i tv. Till hennes försvar måste jag ändå säga att jag inte tror att hon har lika dålig smak privat eftersom jag sett bilder på henne i vanliga kläder oxå och då har det varit smakfullt. Dessutom gick jag förbi henne utanför NK en gång och då såg hon oxå helt ok ut. Men jag skulle inte våga chansa.
(Vad fin hon var på denna bilden, måste vara en gammal bild? Fast visst, hon är ser alltid fräsch ut för sin ålder, önskar jag själv fick se ut så i samma ålder..)

2 kommentarer:

Blogger M sa...

Well, dyra kläder är ju oftast bättre, om inte så känns de iaf bättre och håller oftast bättre :) Men med lite inside-info så handlar även prinsessan på H&M, och det funkar ju fint det med ibland.

Men visst skulle det sitta fint med att shoppa kläder för 50 000 en dag och ändå ha pengar kvar på kontot :) Själv suktar jag efter en Chanel-väska, men de går ju loss på en 15 000 typ.. Hmmm.. De må vara onödigt, men ack så snyggt!

5:01 em  
Blogger Ninaw sa...

Menar du att hon handlar på H&M?? Det hade jag aldrig trott.. Men dåså.. jag kan jag glatt fortsätta handla där då och känna spara lite pengar. ;)

Ja, på något fånigt vis så värdesätter man sånt som är dyrt mer.. Hade jag massor av pengar så skulle en arbetskostym från Armani sitta rätt bra. :)

10:30 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida