söndag, maj 21, 2006

Hemma igen!!




Efter en helt underbar semester. Men efter att ha sett bilderna jag tagit med min enda kamera, min mobil så har jag kommit fram till att dom inte säger någonting. Det är dofterna, ljuden, värmen, luften, känslan efter en dag i solen blandat med förväntningar och en känsla av total avslappning som gjorde det mesta av resan.. Tillsammans med det man såg så klart.. men att "bara se" blir rätt platt, i detta fallet.. Hade kanske varit annat med en riktig kamera.. :(

Dagens tips om du åker till Grekland är i alla fall att ta en Frozito. (bild 1) Det är som en milkshake med kaffesmak. Den är gjord på kaffe, chokladglass, mjölk och finkrossat is. Den är helt fantastiskt god en varm dag i solen!

Gillar man öl däremot ska man se till att få en riktigt riktigt stor en... (Bild 2) Den mindre ölen på bilden är det största jag någonsin sett.. den större kändes mer som en synvilla.. Det lilla fyrkantiga som står emellan ölen är ett ciggarettpaket om du behöver något att relatera till...Det var dock inte jag som drack dom utan två killar som satt vid en av hamnens mysiga tavernor i den ljumna kvällen..

Se upp för levande (och allt för gullig) mat på borden!! En sådan här liten sak serverade sig själv när jag satt och väntade på mitt vin vid poolen innan jag skulle in och duscha för kvällens rutt in till stan.. Så jäkla söt kattunge, totalt orädd.. Helt plötsligt så hade den hoppat upp på vårt bord och i nästa sekund lagt sig tillrätta. Han gäspade mig till och med rätt upp i ansiktet!!

2 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Vad härligt det låter! Blir sugen på att resa bort men får hålla mig till augusti då jag ska till Italien i 2 veckor. Måste ha varit skönt att åka under lågsäsong och slippa köer och sånt.

4:24 em  
Blogger Ninaw sa...

Ja, det var det. Ändå var det riktigt varmt. Det var uppåt 30 grader vissa dagar. Mot slutet av veckan var till och med havet ljummet. Perfekt tid att resa på! :)

8:23 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida