tisdag, maj 23, 2006

Det kommer en fortsättning..

på boken Tusen små bitar av James Fray. Denna gång så kommer vi få följa James och Leonards vänskap på utsidan. Lite nyfiken är jag om denna är sann eller inte. Från början sades ju Tusen bitar vara totalt självbiografisk men senare framkom det att vissa delar var påhittade eller dramatiserade. Alltså är det svårt att veta vad man ska tro på. I det stora hela spelar det ingen roll, boken var bra och gripande oavsett vilket. Men visst skulle vara intressant att veta "vad" som var osant. Vilket fall som helst så känns det ju som att vänskapen med Leonard är sann. I slutet av förra boken fick man veta hur det gått för alla människor och vänner vi lärt känna på behandlingshemmet. Leonard dog tydligen 8 (är inte säker på åttan) år senare i aids. Nu som sagt har James skrivit klart boken som ska heta något i stil med "Min vän Leonard" eller "Min vänskap med Leonard". Jag hade blivit förvånad om just den delen skulle vara påhittad med tanke på att han ägnar en hel bok åt honom efter alla rubriker.. I juni eller juli i sommar ska den finnas ute på marknaden. Jag ska i alla fall hålla utkik. :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida