måndag, april 24, 2006

Old Boy

Betyg 4

Efter femton års inspärrning, utan att veta vem som spärrat in honom eller varför, så får han komma ut i frihet igen. Han har 5 dagar på sig att hämnas och få svar på sina frågor.

Ja.... jäklar.. Så mycket känslor. Så mycket känslor så jag mår illa. Och då kan det väl inte vara så mycket mer än jäkligt bra. Jag kan inte påstå att jag förstod precis allting. Men jag förstod historien och jag förstod känslorna som skulle berättas. Mer behövs inte. Man behöver inte förstå allt. Det gör man inte heller i verkliga livet. Ibland är det bra att inte förstå, då har man något att gå tillbaks till och tolka. Den här filmen berättas på ett sätt som jag faktiskt inte stött på tidigare. Egentligen skulle man väl kunna säga att den här filmen har allt. Den är grym, den är cool, den är stark, den är sorglig, den är vacker, den är riktigt jäkla äcklig, den är omoralisk och tänkvärd. Man använder massor av olika berättartekniker i denna film på ett grymt snyggt sätt. Men den är ingenting för känsliga tittare. Enda anledningen till att den inte får en femma är för att jag inte pallar.. det är för mycket motstridighet inom mig, motstridighet som egentligen bara är ännu en anledning till att det bör vara en femma. Jag skyller på att jag inte förstod precis allt. Även om det jag inte förstod inte alls hade någon betydelse i det stora hela. Man måste se för att förstå vad jag svamlar om. Men man får ABSOLUT inte vara känslig. Måste erkänna att jag blundade mig igenom de värsta scenerna. ÄNDÅ är jag helt enkelt helt slut i kroppen av alla känslor... Blääähäää! Tror jag.. Och "wow"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida