söndag, april 23, 2006

The lord of war


Betyg 3

Om en man och hans liv som en av världens största vapensmugglare. Vem bär ansvaret för alla liv om släcks under krig? Vart är ondskans som störst? Kan man stoppa det? Filmen är byggd på verkliga händelser.

En film som jag länge tyckte var rätt tråkig. Den hade sina ljusglimtar ibland. Då den både kunde vara småcharmig och ibland till och med lite cool. Men den kändes lite utdragen ibland och jag undrade ett tag vad dom egentligen ville ha fram med filmen. Men i slutet tycker jag att jag förstod det. Frågeställningarna överröste mig. Moralfrågor, samvetsfrågor och politiska frågor. Det räddade filmen en del. Och den får en trea, vilket för mig betyder att filmen var bra. Dessutom tycker jag både Nicholas Cage och Jared Leto gjorde fina rollprestationer.

Ett plus att Jared Leto var med. Snygg som vanligt, kanske till och med lite snyggare. En fröjd för ögat!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida