söndag, april 23, 2006

West side story


Betyg 1

En kärlekshistoria. Killen kommer från det ena av de två stora gängen i stan som ständigt ligger i konflikt med varandra, och tjejen är syster till ledaren av det andra gänget. Genom kärlekshistorien tycker de andra i gängen att de äntligen har något att göra upp om, en gång för alla.
1961 gick West side story från Broadways stora scen till att oxå bli film. Denna film blev nominerad till 11 oscars och tog hem 9 av dom. (???!!!)


Började morronen med denna tramsiga film. Gääääsp. Var svårt att hålla sig vaken. Skådespelarna var fula och de balla killarna gjorde små baletthopp emellan knytnävslagen. En del av skådespelarna spelade över så det nästan blev patetiskt. Jag veet, det är en gammal film och att det är en klassiker. Men det skiter jag i. Detta var boooring. Fattar inte grejen. Har sett många musikaler och ingen har varit så oinspirerande som denna..

2 kommentarer:

Blogger audhumble sa...

jag har försökt att titta på den några gånger. har inte gått så bra. musikal är verkligen inte min grej.

7:55 em  
Blogger Ninaw sa...

Jag kan tycka om musikaler, Annie är jättefin tycker jag ex. Men denna...!! Nej, fy vad tramsig. Då går nog musikaler bort för mig oxå.

12:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida