fredag, oktober 26, 2007

Inspirerad

Så mycket tankar, så mycket inspiration.. så mycket vilja. Kommer på större och större ideér till projekt. Nu är jag lite inne på att fota och skriva en historia om Katoeyerna i Thailand. Det är så extremt fashinerande på ett gripande och sorgligt sätt. Jag vill veta mera. Jag vill att andra ska veta mera. Ju mer vi vet om skiten som händer ute i världen desto bättre. Det är så vi kan förändras och det är så vi kan förändra. Dock vill jag inte utsätta mig för några risker. Så jag får spåna vidare. Kanske blir det inget. Kanske blir det? Tiden får utvisa..

En Katoye är en prostituerad pojke omopererad till kvinna. Många har uppfostrats till flickor redan från tidig ålder för att just bli en Katoey. Det är ett sätt att försörja sin familj på när de blir äldre. Det är en kultur och bland en del fattiga så är det en naturlig väg att gå. Föräldrar tar ett beslut att göra sina söner till Katoyer. Det ligger mycket (Allt är relativt) pengar i det. De ger sina söner hormoner från 11 års ålder för att de ska bli mer kvinnliga och få mjukare former och ljusare röster. När de blir äldre köper de bröst och ofta opererar de även om könet till ett kvinnligt. Många turister tänder på att ha sex med en kvinna som egentligen är man. Detta är ett kulturellt fenomen som ger mig rysningar och lusten att stänga in mig hemma och gömma mig under mitt täcke med en spyhink bredvid. I thailand finns det sjukt mycket pristitution. Det är bland barn, kvinnor och homosexuella. Så FRUKTANSVÄRT. Men just det här med Katoyer är väldigt speciellt. Har dessa unga pojkar någonsin något val? Är de lyckliga? Vilka drömmar har dom? Hur ser de på sig själva? Har de förmåga att älska och vilket kön attraheras de av? Hur lever de privat? Många frågor och jag vill ha svar på dom.


Vill ni veta vad det är? Här kan ni få en liten hint!

1 kommentarer:

Blogger M sa...

Ja, det är läskigt det där. Riktigt hemskt. Lika hemskt är antalet thaiflickor och thaipojkar som involveras i prostitutionen.

2:37 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida