tisdag, oktober 23, 2007

Vad jag kommer och inte kommer göra

Jag kommer inte göra en film när jag åker. Jag har inte råd med filmkameran. Jag kommer inte att skaffa mig en resblogg. Detta kommer bli min resblogg. Ni kommer kunna följa mig här, antagligen varje dag.

Jag kommer att sakna. Uppleva. Tänka. Fotografera. Utvecklas. Drömma. Utmana. Erfara. Och jag kommer att skriva om allting i en liten svart läderbok som jag fått av min söta. Där kommer ALLT att komma ner. En hemlig svart bok. Har jag alltid önskat mig. Den får bli hemlig på lotsas tror jag.. beror på vad som kommer skrivas i den.. och det är något som tiden får utvisa.

Det är så mycket i mitt huvud just nu. Mycket tankar och mycket känslor. Och jag vill behålla de för mig själv. För att jag jobbar med dom. Och för att de är mina. Sen är det så mycket kring resan och runt mina barn och min käresta. Det är sånt som känns så personligt. Därför blir det inte så mycket skrivet dessa dagar. Det är inte för att det är jobbigt eller tråkigt, snarare är det nog mestadels tvärtom. Det handlar bara om att det är mycket. Det är som att jag bara kan koncentrera mig på att räkna ner dagarna till själva resan. Kommer skriva mer sen, från Thailand.. Men jag kommer skriva här till er här innan oxå.. bara inte lika ofta och inte varje dag. Det är inte långt kvar till resan nu.. och jag vill bara fokusera.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida