söndag, september 30, 2007

En ensam dag

Vaknade upp i morse och insåg att barnen skulle bli hämtade en halvtimme senare. En timme senare var jag själv och jag lade mig på sängen för att stirra lite i taket och bara "vila".. känna lugnet av att veta att inget väntade på mig. Det var bara jag och min egen söndag.

10 minuter senare så sov jag. Drömde. 7 timmar senare vaknade jag igen och undrade vad som hänt? Hade jag sovit så länge? Hur mycket sömnbehov har man egentligen? Men det var så gott..

Nu: Andas, dricker te, blir upprörd av världens orättvisor som tvn skvallrar om, jag viker tvätt, jag längtar. Jag sträcker på mig och njuter av att känna att min kropp är helt tung av lugn. Ser ut genom mina gardinfria fönster och betraktar regnet som knackar mot mitt fönster, lyssnar till vinden och känner myset omfamna mig. Inser att jag inte gör någonting nyttigt alls.. knappt. Men tycker det känns helt ok.

Dags att sova igen..

Björk sjunger "Schyyyy" och jag gör som hon säger.

Godnatt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida