fredag, april 27, 2007

Fredagsbabbel

Lite frustrerande bara

Idag ska de ut med jobbet.. och jag kan inte följa med för jag har barnen. Men men.. thats life. Hoppas bara de inte struntar i att fråga mig nästa gång de ska ut.

Pratat med en tjej på jobbet som flyttade hit från Tokyo för en två månader sen. Hon tycker Sverige är så fantastiskt. Avkopplande. Jag frågade om hon ville följa med ut någon helg. Hon blev jätteglad för hon har inte hunnit skaffa sig några vänner än. Kan vara roligt att få höra lite om hur det är att leva och bo i Tokyo. Hon är både född och uppvuxen där. =)

Det är sjukt fint väder och det känns nästan lite skamligt att åka hem till en lägenhet med en knappt befintlig balkong. Min balkong är så liten så det knappt får plats en stol på den. Dessutom så är det ingen bra ventilation i min lägenhet så den blir jättevarm. Usch.. nu skulle man ju vilja grilla och sola snarare..

Annars.. jättetrött. Har sovit kanske 7 timmar på den senaste två dagarna. Mina ögon svider och ögonlocken är tunga. Huvudet halvtrögt. Tänker för mycket och har så mycket jag vill pyssla med och fixa. Sjunker in i min egen värld och bara försvinner från tid och rum. Så det har blivit att jag suttit uppe halva nätterna. Håller fortfarande på och fixa med låttexten till den senaste låten. Det är jättesvårt! Helt enkelt för att jag inte vill att den ska handla om hjärta och smärta.. jag vill att den ska vara glad, lättsam och inspirerande. Med de kraven på mig själv så blir så klart texten rätt svår att göra... Men men.. första vers och refreng är i alla fall klar nu.

Ikväll ska jag lägga in lite bilder från lägenheten tänkte jag. Så håll utkik! Kram på er alla och ha en underbar fredag!

PS! En ide.. Någon som vill skåla med mig ikväll? Alla som vill, släng in en rad här så gör vi så att när klockan är 7 så höjer vi glaset, tänker på varandra och skålar. Jag tänker skåla med ett glas rött vin. Mmmm.. *längtar* Men ni får inte glömma bort det i så fall! Lova, annars är det ingen mening.. Om nu någon VILL skåla med lilla mig.. ;)

7 kommentarer:

Blogger M sa...

Åhh, vad roligt! Vill se bilder från lägenheten..

8:45 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hmmmmm kanske du måste få ur dig en låt om hjärta och smärta först, innan du gör en glad;)
Ska försöka komma ihåg att skåla med dig ikväll kl 19.00 =)
Tills dess ha det kanonfint/kram

8:55 fm  
Anonymous Anonym sa...

Naturligtvis vill jag skåla med dig, men hade det inte varit trevligare irl? En annan dag kanske?

/Hemlig beundrare

1:18 em  
Blogger Ninaw sa...

Kan bli lite svårt när du är hemlig.. dock.

1:28 em  
Anonymous Anonym sa...

Hahaha spännande;-)

1:31 em  
Blogger Ninaw sa...

Anneli: Njae.. inte så värst. Misstänker att jag vet vem det är.. men är inte säker. Jag ska tänka på dig vid 7 ikväll då Anneli! /Nina

Malin: Skulle inte du vara med på skålen?

2:25 em  
Anonymous Anonym sa...

JAg säger även här då..-SKÅL och ha en fantastisk kväll/kram

7:02 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida