torsdag, april 26, 2007

Tre reflektioner från dagen

1 Satt ute och åt min supergoda Thailändska kycklinsallad med nudlar uppe på terassen här på jobbet. Just som jag satt där så hörde jag ett lustigt ljud en liten bit bort från mina ben varpå jag såg en skata som faktiskt.. ja, tro det eller ej; GALOPPERADE fram! Jag har aldrig sett något liknande. Såg ut som från en tecknad film eller nått.. Som en skata som leker travhäst. Det roliga var att den till och med fick till riktiga galoppljud med sina fågelben. Sjukt. Men roligt. Log åt det långt tid efter.

2 Shit vad sommar det är nu. Längtar tills jag kan bada. Kan inte låta bli att tänka på gos, hångel och sex. (Ursäkta min friskpråkighet, jag skyller på solen) Längtar efter att grilla. Att flörta. Efter en uteservering. Efter en filt i solen.. åh. shit vad jag längtar. Stod ute en stund nyss med en kopp kaffe. Precis utanför. Solen BRÄNDE på min hud!! Satan i gatan så jäkla nice!! =)

3 De byxorna som jag köpte för ca 2 månader sen.. för att alla andra hade blivit för stora i samband med att jag började gå ner i vikt.. dom byxorna mina vänner.. har börjat hänga slappt i midjan oxå!! Och tro inte att jag slarvar med maten. För det gör jag inte. Tvärtom. Jag äter nästan bara nyttigt. Ingen godis och jag tränar magen varje kväll. Ger resultat tydligen. Får köpa nya byxor. IGEN! (Fast är det inte lite snyggt när de inte sitter helt taight? Kan det inte till coh med ge en illusion av att man är ÄNNU smalare just för att byxorna hänger lite kaxigt?) De får duga så länge i alla fall..

Puss och Kram alla glada! :)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hmmm du mår väl bra som du säger?
Frispråkig kan man väl få vara, du är ju inte elak, du talar ju bara om dina egna refliktioner..och vem vill inte ha....
Kram

7:24 em  
Anonymous Anonym sa...

Skator är lustiga djur :)

Vi såg en nere på gården en gång som retades med en katt. Skatan nöp katten i svansen flera gånger varje gång katten tittade dit spelade den oskyldig och tittade åt ett helt annat håll. Det såg jätteroligt ut :)

9:47 em  
Blogger Ninaw sa...

Haha. Rolig skathistoria! =)

4:13 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida