onsdag, februari 21, 2007

VAB

Är hemma för vård av sjukt barn idag. Det är INTE bra. Jag har en liten liten tid på mig nu att göra ett gott intryck på jobbet så jag får stanna på företaget. Jag är bokad tom hela mars. Jag vill verkligen vara på jobbet varje dag så de ser hur gärna jag vill och att de inte ska vara rädda att anställa mig pga att jag har barn. Det är ändå så, att vi är några tjejer som nog alla vill samma sak. De andra tjejerna har INTE barn och är dessutom supergulliga och jätteduktiga. Jag är rädd att de väljer dom hellre. De tjejerna verkar dessutom ha bättre kontakt med de andra receptionstjejerna samt chefen.. så de har liksom redan alla fördelarna. Så det känns inte ett dugg bra att vara hemma med sjukt barn. Det värsta är att jag nog måste vara det i morgon oxå... Hon hostar och känns varm.

Åååååh! Men så är det ju sååååå synd om henne min lilla skrutta. Jag som tänkt bädda ner henne i vagnen och sticka på utflykt. Jag behövde handla lite och tänkte att lite frisk luft skadar ju inte så länge hon ligger fint och still i vagnen. Det är ju till och med så att det nog är BRA för henne, hemma håller hon sig ju inte still, det tvingas hon ju dock göra i en vagn. Men SJÄLVKLART så ska det vara snöstorm ute idag. Så jag är SÅDÄR sugen på att åka iväg någonstans. Men vi får väl se....

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Usch det lät inget roligt.
Hoppas du snart är tillbaka på jobbet. Och att dom inser vilken pärla du är.
Själv är jag lite trött idag.
Ska vila nu..
Cinapina

12:34 em  
Anonymous Anonym sa...

Va jobbigt med sjukt barn.Kan inte exet vara hemma då?Hoppas hon kryar på sig.
Ha det fint!

3:20 em  
Blogger Ninaw sa...

Exet var hemma i både måndags och tisdags så det var min tur nu. :)

3:33 em  
Blogger Moi sa...

Hoppas ni båda kryar på er snart. Oroa dig inte för jobbet nu. Ta hand om din dotter och försök ta en dag i sänder.
Men jag förstår att du är orolig och funderar mycket över det nya jobbet. Men jag håller tummarna.

10:49 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida