tisdag, februari 20, 2007

Trött

Det här kan bli en jobbig dag. Min yngsta har hostat igenom heeeela natten. Det har gjort helt ont i kroppen att lyssna på. Jag har varit orolig att hon ska hosta sönder sig. Dessutom så fick hon hög feber. Jag har varit uppe tre gånger och suttit med henne och vaggat henne i famnen,(För att täppthet och så ska släppa lite om hon sitter upprätt i några minuter) jag har gett henne hostmedicin, vatten och febernedsättande, näsdroppar. Inget har hjälpt. Kan inte påstå att jag sovit speciellt mycket i natt. Men nu är jag på jobbet. Ser suddigt. Så trött är jag.

Mitt X skulle vara hemma med henne. Jag erbjöd mig men han var gullig nog att ta det. (Men han var nog ännu tröttare än mig, det var henne han låg bredvid så han har haft hostandet precis vid örat så han har nog inte heller kunnat sova). Han lovade att ta henne till doktorn idag i alla fall. Jag är rädd hon skadar sina lungor eller drar på sig en lunginflammation annars.

I morgon ska jag dock vara hemma med henne om det behövs..

Eftersom jag var så trött i morse så glömde jag bort alla såna vanliga saker som går på rutin normalt. Så jag har varken lunchlåda eller pengar till mat med mig. Så jag har INGENTING att äta till lunch. Det är lite tråkigt, för idag mer än någonsin behöver jag energi..

Det kommer bli en MYCKET tuff dag.

1 kommentarer:

Blogger Moi sa...

Usch det låter jobbigt. Ibland önskar jag att jag kunde finnas till hands och hjälpa till för alla som har det jobbigt, men det är en omöjlighet. jag kan inte rå för det, jag är bara sån.
Hoppas att du orkat igenom dagen trots allt. Skickar en kram till dig.

10:54 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida