lördag, december 30, 2006

Vägrar begränsas

Fan. Vi har besök. Han är singeln som reser överallt över hela världen och lär känna alla han möter i sin väg. Jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk. Inte så jag vill byta liv. Jag älskar ju det jag har. Älskar resultaten av de val jag gjort när det handlar om familj. Men visst blir man lite avundsjuk på friheten.

Så ikväll funderar/filosoferar vi tillsammans om Liv, val, kärlek, andra världar, påverkan, anledningar men framförallt självförverkligan.

Jag ångrar ingenting. Men jag vill tro att det går att självförverkliga drömmar vart man än står i livet. Jag vägrar tro på gränser. Jag skulle inte orka leva om jag bara såg begränsningar hela tiden. Även om det är dit man kommer om och om igen. Men man måste ju tro på något mer? Jag vill. Jag har bara ett liv. Jag vill mera.

3 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Det är verkligen så. Man vill ha det man inte har. Din singelkompis var säkert lite avundsjuk på dig och din familj också. Det är ju fantastiskt att ha tre barn.

Tror det är mycket så, ser man hela tiden begränsningar så finns de också där. Finns ju singlar som också bara ser hinder för alla sina drömmar.

12:37 fm  
Blogger Emma sa...

Kolla förresten in Emma Gray Munthe, fd filmkrönikan-recensentens, blogg. Hon verkar va inne på lite samma tankar som dig.

http://shootmewhileimhappy.blogspot.com

Gott nytt år!

1:23 em  
Blogger Ninaw sa...

Tack! :)

Ska kolla!

Gott nytt år till dig oxå! :)

7:26 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida