torsdag, december 28, 2006

Laleh


Jag kan nu efter att ha lyssnat igenom skivan ett par gånger berätta att jag älskar den. Den är fan som en smekning för själen. Lyssnade på den på mp3 på väg till jobbet i morse och jag njöt varenda sekund, ville inte riktigt stänga av när jag kom fram. Det är nästan så den här skivan är bättre än förra även om den förra var mer lätttillgänglig från början. Men den här är mer.."jämn" tror jag skulle kunna vara rätt ord att beskriva det med.
Även om Lalehs texter är mycket bra och tänkvärda så är det inte dom som berättar mest för mig. Laleh gör sin musik på ett sätt så ord egentligen inte hade varit nödvändiga. Hon ger mig nämligen en känsla som får mig att vilja så mycket. Det är en behaglig och levande känsla. Mjuk på samma gång som den är full av energi. Till och från ryser jag av välbehag. Jag har svårt för instrumentala låtar egentligen. Men Lalehs instrumentala låtar (två stycken på skivan) är så levande och smarta att de talar till mig ändå.Men det är ändå tur att det inte är fler än två låtar, Lalehs karismatiska röst vill man höra mycket av. Och mer.
Den får 5 av 5 möjliga i betyg av mig.
Produktionsmässigt tycker jag skivan är helt fantastiskt och jag ska personligen skriva och klaga någonstans om hon inte får något slags pris för det här!
Kram Laleh! Och tack!

4 kommentarer:

Blogger Mattias S sa...

JA! Den är UNDERBAR! :D
En smekning för själen, fint formulerat.
Och sen så var det precis det jag sade, den här känns bättre även om den andra var mer lättillgänglig från början, härmis! ;)

Och precis som du säger, även om hennes texter är riktigt bra så behöver man inte lyssna, hennes röst och musiken förmedlar så fruktansvärt mycket i sig.


Årets album! :)

10:36 fm  
Blogger Ninaw sa...

Jaaa, verkligen! :)

Ja, det blev lite härmigt. Men jag hade nog formulerat det så även om du inte hunnit före. ;)

10:47 fm  
Anonymous Anonym sa...

Bra musiksmak,men jag håller inte med dig riktigt ännu om Laleh.Har inte lyssnat in den ännu.Formligen älskar tjejen som är otroligt musikalisk.
Gott slut och Gott Nytt År

10:25 em  
Blogger Ninaw sa...

Då måste du lyssna in dig lite mer! :)

12:31 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida