onsdag, december 27, 2006

Var det någon hos mig i natt?

Sitter på jobbet. Vad trött jag är idag. Har sovit skittaskigt i natt. Vaknade i natt av ljud på nedervåningen. Tänkte att jag inbillade mig och försökte somna om tills jag hörde det igen. Det gick kalla kårar genom hela mig. Jag väckte min alkohol -och- sömndruckne kille (han hade suttit uppe med sin bror och druckit någon/några whiskey) som ilsket och förvirrat kämpar sig ner på nedervåningen svärandes över att jag är fånig. Tydligen så trodde han att det var morgon och att jag gått upp och fått för mig att det varit inbrott och att det var därför jag väckt honom. Tur det, annars hade han aldrig så hjältemodigt letat igenom nedervåningen. Istället hade han säkert tvingat mig att gå före så att han kunnat gömma sig bakom mig. Nu var det istället jag som smög bakom honom. ;) Till min förfäran upptäcker jag dock under sökandet att balkongdörren står öppen!

Det är väl en liten lustig och obehaglig slump? Att just den natten som jag vaknar av att jag hör någon på nedervåningen råkar vara samma natt som balkongdörren lämnats olåst? Vi brukar nämligen vara mycket noga med sådant normalt. Jag vet fortfarande inte om där var någon, men jag vet ju att jag vaknade av ljud och att jag sen hörde det flera gånger...

Med detta i huvudet försökte jag alltså somna om. Men oj, vad jag har sovit oroligt. Först någon timme innan väckarklockan ringde så somnade jag in ordentligt. Jag svor lite för mig själv eftersom det ofta är precis så. Att när man inte kunnat sova på en hel natt så har man oftast äntligen lyckats somna precis när det är dags att gå upp! Och då blir man väääldigt frustrerad och trött.

Längtar hem!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida