söndag, oktober 22, 2006

"Tomten får inte ta mina nallar!"

Jag idag pratandes med min yngsta dotter:

"Ska du vara en duktig flicka och sluta med napp och lämna dom till tomten i år?"
"Mamma ska. Jag rädd Tomten"
"Men tomten är jättesnäll. Han tar ju inga nappar om du inte vill, det är ju bara om vi lämnar dom som han ger dom till andra bäbisar. Men jag kan följa med dig fram när tomten kommer."

Hon skiner upp

"Tomten ger till bäbisar? Jag tycker om bäbisar!"
"Ja, små söta bäbisar som blir jätteglada för dina nappar för dom är fortfarande små!"

En tveksamhet drar över ansiktet, läppen putar ut, hon tittar under lugg och säger

"Men tomten får inte ta nallarna"

Tyckte det var så sött! Tänk hur barn tänker. Visserligen logiskt, men ändå! =D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida