torsdag, oktober 26, 2006

*Rädd*

Jag hatar allt som är utom min kontroll. Som ex naturkatastrofer.. Nu varnas här för en STORM i Sverige! Hjäääälp! Den ska vara värre än Gudrun som den stormen som härjade för två år sen hette. Då knakade fönstrena och träd, bilar och till och med tak flög mer eller mindre fritt omkring. Då var jag rädd. Nu är jag rädd för att bli ännu räddare!

Till råga på allt så åker jag buss från Lund. Bussar jag annars inte ens tycker om att åka eftersom busschafförerna kör som om det vore personbilar på den smala landsvägen. Ibland ligger de säkert uppe i 140 km/h. Det är faktiskt helt sant och helt sjukt. Ibland hinner man se livet rulla förbi en som i en dröm där man sitter helt utelämnad bak i bussen..

Hoppas jag hinner hem från jobbet innan det börjar. Och att det hinner sluta innan jag ska till jobbet i morgon..

2 kommentarer:

Blogger M sa...

Tyvärr ska det ju bli värre imorgon. Martin kommer hem ikväll vilket jag är glad för. Inget kul att vara ute på vägarna när stormen blåser..

5:05 em  
Blogger Ninaw sa...

Usch...fy, jag känner lite ångest inför det. Det är ju "liiite" spännande. Det är ju liksom alltid kul med något som bryter av mot vardagen. Men hade jag valt så hade det fått bli på lördag då man inte behöver ge sig ut utan bara kan sitta hemma i trygghet och titta på stormen innefrån... Förutsatt att den inte blir "för" kraftig för då blir det läskigt i alla fall..

7:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida