onsdag, oktober 25, 2006

*Gäsp*

Sitter på jobbet. Börjar bli trött men trivs som fisken i vattnet. Fick hoppa in idag och ska hoppa in i morgon. Men jag känner mig så fin och stolt här i min fina kostym här i receptionen och tittar ut över lobbyns moderna och snygga vy. (Fånig va? Men shyyy... Det är ju ingen som vet att jag sitter här och känner så, jag håller nog masken rätt bra..hoppas jag.) Det är en trevlig men dock smått snobbig atmosfär här. Jag kommer att tänka i engelska när jag åker hem idag. Har nog pratat mer engelska än svenska idag. Har haft många utländska besök och nästan 60 procent av dagens inkommande samtal har varit från England. Kul som satan!

Sen ska jag träna mina onda armar i Dansaerobicsen ikväll. Efter att ha tittat på min ballerinaklädda dotter när hon är på barnjympan. Det är en fröjd att se på.

Känns som att den här dagen kan sluta som en riktigt bra dag trots en minst sagt stressig morgon. :)

2 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Imponerande att du pratat så mycket jobbengelska. Blev tvungen att prata en del idag och det gick inte särskilt bra. Skulle behöva läsa en kurs i konversationsengelska....

9:20 em  
Blogger Ninaw sa...

Nej, det är svårt när man inte är van. Men man kommer in så fort i det. :)

7:39 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida