lördag, september 16, 2006

Ett packe huvudvärkstabletter, tack.

Jag HATAR att vakna bakfull och ha slut på huvudvärkstabletter!

Jag trodde kvällen skulle bli lugn igår. Killen var iväg med jobbet på Kick Off och jag var själv hemma. Men dagen var en pina. Det var en sådan där dag när precis allt gick åt helvete. Och barnen kände av att jag inte var på humör och testade mig till bristningsgränsen. När kvällen kom så var jag så slut så jag längtade verkligen över att vara riktigt destruktiv och supa mig full.

Men så kan man ju inte bete sig. Men ett glas vin var man ju värd tyckte man. Så jag ringde in till grannen som oxå hade haft en jobbig dag och bråkat med familjen sin och bad henne komma över och ta ett glas vin med mig. Ja, det var det som var meningen. Vi skulle bara lugna ner oss en halvtimme, prata av oss och dricka "ett" glas vin.

Men tiden gick och vips var flaskan slut och vi blev tvungna att öppna en till och snart var "Lilla jag" så där lagom trevligt berusad. Men vad faaan, det var skönt att slappna av efter en sån där dag, skönt att vara lite destruktiv. Så länge det inte blir en vana. Bara jag får en näve huvudvärkstabletter nu så kommer allt bli bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida