söndag, juni 25, 2006

In her shoes


Betyg 3

Om två helt olika systrar som trots sin kärlek till varandra skiljs åt efter ett oförlåtligt svek från den ena. Men livet går vidare för de olika systrarna och en dag tvingas dom möta varandra igen.

I början av filmen var jag helt säker på att detta måste vara en riktig skitfilm. Men mot mitten insåg jag att det här faktiskt kan bli rätt bra trots allt. Och nu när filmen är slut känner jag mig mycket positivt överraskad. En väldigt fin film faktisk.

Dock måste jag säga att jag tycker Cameron Diaz är en sorgligt dålig skådespelerska. Jag har kommit fram till att det som gör att man ändå klarar av att se en film och faktiskt uppskatta den trots det katastrofala skådespelet är att hon trots allt är rätt söt att se på. De där oskyldiga ögonen verkar kunna lura fler än bara hennes manliga bekanta (för de antar jag att de gör).. de verkar kunna lura även filmpubliken...

Något som hon dock var bra på var att läsa upp en dikt på ett sätt så den tar i hjärtat. När hon läste upp den jättevackra dikten av E.E Cummings så blev jag totalt fängslad. Så fängslad så jag var tvungen att spola tillbaka bandet och skriva av den. Resultatet kan ni läsa i inlägget ovan.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej! Denna dikt är FANTASTISK..gråter varje gång ser filmen, som jag förövrigt har hemma och ser på ibland. Spolar fram till episoden där hon läser.. Så bra! Äntligen någon mer som gillar den! :)

10:11 em  
Anonymous Lars Svedin sa...


Hej! Långt senare hör jag dikten läsas i filmen. Gammal man som jag är gråter jag också och skriver av dikten för att läsa den för någon annan.

9:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida