onsdag, maj 10, 2006

Broken Flower


Betyg 3

En film med Bill Murray, inte helt olik sin rollkaraktär i Lost in translation. Här spelar han en man som för länge sen levt färdigt sitt vilda liv som Don Juan. En dag får Don ett brev. Ett brev som får honom att vilja ge sig ut på en resa för att möta sitt förflutna i dagtid. Detta är en film om livet och dess öden.

Jag tyckte om att följa Dons resa. Den var lite sorgsen och jobbig men samtidigt mysig. Jag gillar att skapa mig egna historier bakom människors liv och öden. I denna film kan man vältra sig i material till sådant. Men efter sista slutscenen känner jag mig dock en aning frustrerad. Visst förstår jag budskapet, men jag förstår kanske inte riktigt meningen med att ge det. Jag hade velat ha det annorlunda. Annars så gillar jag det lugna lite "coola" tempot i filmen, det var avkopplande. :)

2 kommentarer:

Blogger M sa...

Hmm, synd. Jag som trodde den skulle vara riktigt bra! Gillar Bill Murray annars..

Hoppas du hittar en kanonresa snart! Härligt att åka bort en sväng ju!

4:11 em  
Blogger Ninaw sa...

Ja, han har gjort några riktigt bra filmer. Men några riktiga bfilmer med. I Lost in translation gillade jag honom mycket. :) Fast han är helt ok i denna filmen med. Den fick ju trots allt en trea vilket för mig innebär att en film är bra. :)Så se den. Det är kanske jag som underskattar den? ;)

5:21 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida