söndag, april 16, 2006

Med mamma och mormor här

Joda, dom kom till slut.

Efter en påskmiddag som min mormor åt i blindo (Shit vad jobbigt att äta och inte se vad man äter, hon är nästan blind 84 år som hon är. ) så drack vi lite vin och gick på en promenad till min dotters skola. Där provade jag en jätterolig gunga som jag sen sade att min pojkvän bara "måste" prova. Men det vågade han inte så han trodde han var smart när han sade att han lovade att göra det om min mamma gjorde det först. Då skrattade min mamma gott och sen snabbt så var hon uppe i gungan och gungade i högan sky och jublade om hur skoj den var! Min kille mumlade något ohörbart.. men sen senare så provade han den lite blygsamt. Men inte på "riktigt" så det gilldes inte.

Jag har fått höra hur fantastisk jag är 100 ggr från min mormor, samt att jag har det vackraste hemmet hon någonsin sett. Så mitt självförtroende borde ligga på topp. Fast det ligger på en normal temperatur trots den ljuva kärleken.

Min mamma har fått storhetsvansinne och har kommit in i någon slags försenad 40 års kris och har tänkt att köpa en Toyota Celica (värsta sportbilen för 18 åringar och snobbar. Obs, jag hade heller inte sagt nej om jag hade möjlighet.... men jag är inte min mamma..) för nästan 200.000. Jag vet inte om jag ska bli orolig eller impad. Det är tveksamt. Hmmmm...

Dotterns pojkvän har varit här och stajlat.. tror min äldsta dotter har fått konkurrens av sin lillasyster tyvärr ... Bonni charmar ihjäl vem som helst och hon kämpar rätt bra Marcus som pojkvännen heter..

Nu sover de små i sina små änglalika pyjamaser.

Gammelmormor har berättat att min morfar spökar. Jag tror på spöken men vet inte om det i detta fallet är i mormors hjärna som det spökar eller om det är morfar. Men å andra sidan så är det "någon" som skulle vilja gå igen så skulle det nog vara morfar. Så omöjligt är det inte. Nu ska jag tvinga mamma berätta om spöket som har börjat gå igen hemma hos henne. Återkommer med historia om det i morgon. ;)

Nu får vi hålla tummarna att mormor min hittar toaletten i natt!

Natti natti! ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida