torsdag, april 27, 2006

Blöt dag

Blöt av regn, blöt av tårar. Tittar ut på den blöta omgivningen och ryser.

Tindra försökte sätta på sig en tröja själv förut idag.. men hennes huvud fastnade genom halva vägen i hålet för huvudet på tröjan. Hon grät och jag hjälpte... lyckades pressa ut det lilla lilla huvudet genom det nästan ännu mindre hålet. Tar upp henne i knät, tröstar, kramar, pussar på kinderna.. Jag blir alldeles blöt om munnen, känner smak av salt, smak av tårar. Det är nog lika vackert och oskyldigt som det är sorgligt med ett barns tårar...

Annars är jag trött.. Trött på länsstyrelsen.. Trött på människor som sitter på poster dom inte klarar av. Trött på människor som är per automatik. Trött på människor som gör sig dummare än de behöver vara. Trött på människor... många av dom i alla fall. Så trött att jag inte ens orkar förklara varför...

3 kommentarer:

Blogger M sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:28 fm  
Blogger M sa...

Hmm, jobbigt! Jo, människor är ju så ibland. Fattar inte heller varför. Antar att man får försöka att inte bry sig (även om det är svårt). Det är väl det enda sättet? Hoppas det blir bättre i alla fall. För övrigt har Martin lurat med mig i filmtipset nu. Så hänger där jag! :)

9:29 fm  
Blogger Ninaw sa...

Är det sant? Vad kul!! Vad heter du? =)

9:59 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida