måndag, mars 24, 2008

Dagar av det mesta

Klicka på länken för att komma till en sjukt bra låt/video! : Is There a ghost?

Det går så fort. Tiden alltså. Men den sista tiden (Sista 10 dagarna) har bestått av:

Några dagar i Danmark med
filosofiföreläsningar, vegetariska buffer och
en vacker strandkant. Idylliskt och fint.
Dessutom stötte jag på ett spöke, såg två månar
och blev helt flummig och upplevde att min skugga
såg märkligare ut än vad den brukar..
Nej, vi rökte inte hash.. men jag tror att stället vi bodde
på hade någon flummig energi över sig som speglade av sig på mig.

Sen jag kom hem till Sverige igen har jag mest varit tillsammans
med min söte inne i Malmö. De sista fyra dagarna har bestått av film, ("Lejon och Lamm" och "The air i breath") sena nätter, god mat, parmiddag, biljard, socialt umgänge, tårar, skratt, känslor, diskussioner, fyllor, kärlek och en massa chill emellanåt. UNDERBART!

Så har jag hittat ett nytt band jag fallit för!! De heter Band of horses! Lyssna på låten jag länkar till under bilden ovan! ;) Men lyssna ännu hellre ännu mer via deras hemsida! ;)

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Band of horses är grymt bra. Här är nåt annat du kanske skulle tycka om.

Alela Diane
http://www.aleladiane.com/

Mvh

9:48 fm  
Blogger **MY LIFE** sa...

Hej vännen.
Efter en lång bortavaro ska jag nu på försök dra igång Xena bloggen igen.
Välkommen in om du har tid o lust.
Kram
Xena

1:34 em  
Anonymous Anonym sa...

har precis läst igenom alla dina inlägg från thailand och blir jättesugen på att åka dit. har alltid tyckt att det verkar vara så mycket svenskar och överskattat men det verkar ju helt underbart där.

8:00 em  
Blogger Ninaw sa...

Tack för inläggen. Ska kolla in länken. Och ska besöka din sida Xena!

Jo, när det gäller thailand. Det finns ställen som är som du nog tänker det. Men allt handlar om vad man gör det till. Du kan åka till thailand och bara umgås med svenskar och bara hänga på alla turisterna. Eller så kan du gå din egna väg och undvika just de ställena. Man tar sina val. Jag ville ha så mycket äventyr som möjligt och vara kravlös och så lite turist som möjligt. Jag tycker jag lyckades rätt bra. Enda gången jag tyckte det blev lite mycket var när jag åkte över till Phi Phi. Där hade jag tänkt stanna någon dag OM jag hade gillat det.. Men redan efter en timmes promenad och en lunch var jag så trött på det så jag satte mig nere vid hamnen och chillade ända tills nästa båt gick tillbaka därifrån. På Phi Phi är det väldigt vackert, men det är mycket svenskar och allt är lite dyrare än vanligt, både shopping och mat. Dessutom så känns tempot högre och attityden är inte lika kärleksfull och exotisk som på de andra ställena jag var på. Så det får vara hur vackert som helst, men jag klarar inte av det när jag det känns som att Sverige har tagit över hela ön. Men jag har hört andra älska det. Och jag är rätt känslig. Så... Men som sagt.. Thailand var heeelt fantastiskt. Och det blir som sagt vad du gör det till! Roligt att höra att du läst om min resa och att du blivit inspirerad! :)

11:26 em  
Blogger **MY LIFE** sa...

Hej
Har du helt slutat skriva blogg eller kanske startat en ny?
Saknar iaf att läsa din inlägg
Ha det gott i våren..

Xena

1:02 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida