tisdag, januari 15, 2008

Tillbaka

Nu har jag av flera personer fått höra att de saknar min blogg.. Jössös så smickrad jag blir! Tänk att någon faktiskt går in frivilligt och läser det jag skriver om mig själv och mina tankar här?! Helt fantastiskt!

Så varför har jag inte skrivit på länge undrar ni säkert. Jag har aldrig gjort ett medvetet val att "nu ska jag sluta skriva". Det var mer att jag inte har haft någon lust. Ibland kommer man till stunder i livet då man bara vill vara själv med sina tankar och upplevelser. Och jag känner inte att jag behöver förklara så mycket mera. Jag är tillbaka i alla fall. Tjohooo! :)

Och den första reflektionen jag ska skriva om handlar egentligen inte så mycket om mig. Nej, den handlar snarare om en ganska så liten reflektion.. men nog så intressant för att bli stor. Och ordet STOR är nyckelordet i min reflektion.

Jag har nämligen idag (konstigt att jag inte tänkt på det tidigare) insett att 90 procent av de personer på mitt företag som är av högre rang/position inte bara är män.. det är STORA män. Och när jag pratar stor så tänker jag mest på längd. Ja, jag kan komma på flera på rak arm som alla nästan är två meter stora och pratar med mörk basröst. Mycket respektingivande män. Så det är ju inte så konstigt att de lyckats skrämma slag på kollegor så pass att man backat och serverat dessa stora män höga positioner i bara förbifarten. Hur som helst så blev jag lite nyfiken.. undrar om detta fenomen är generellt när man ser hur företag ser ut i Sverige? (Eller världen). Vi haaaar dock någon enstaka chef som är liten och vi haaaar någon kvinna som är chef oxå... men om man ser så här. ALLA de längsta och största killarna som jobbar i byggnaden har chefposition. Kan ni inte ta er en funderare och skriva en kommentar om hur det ser ut på ert företag? För nu blev jag nyfiken.

2 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Kul att du är tillbaka på banan! Har också tappat sugen att skriva ibland men har fått lusten tillbaka.

Intressant reflektion med cheferna. På svenskan där jag jobbar är det ganska många kvinnliga chefer faktiskt. Min närmaste chef är man och han är verkligen lång medan de andra manliga cheferna är hyfsat långa. (-:

Tror jag läste någonstans att det är vanligare att långa är chefer.

Trivs du bra på jobbet?

4:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Det blir nog bättre om man skriver bara när man har lust, och inte tvingar fram någonting. Kul att du är "tillbaka"!

7:57 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida