torsdag, oktober 18, 2007

Foto i Västra Hamnen



Var nere i Västra hamnen igår för att ta foton att tävla med i Metro Photo Challenge. Tog med mig en arbetskamrat som fick agera fotomodell. Temat är att fånga sin "stad". Men när vi väl var där nere var det nästa roligare att bara fota snygga bilder på henne så det blev inte så mycket stadsbilder så urvalet av bilder att kunna bidra med i tävlingen blev begränsad. Det nedersta fotot nedan är ett misslyckat försök till en cool bild jag hade en ide om. Men jag ska fortsätta öva tills jag får till det.. Det ska vara starkare och hon ska vara i perfekt skärpa men det är SJUKT svårt att komponera ihop. För det som händer här är att hon promenerar fram emot mig samtidigt som jag måste i EXAKT samma tempo zooma in henne. Dessutom så måste hon gå EXAKT rakt fram, annars så kommer det såna ljusstreck i ansiktet som ovan. Men som sagt NÄSTA gång ska jag få till det.
Vill ni se de foton jag bidrar med i fototävlingen, eller om ni vill hjälpa till och rösta på mina foton så kan ni gå in här: Metro Photo Challenger. (Sök på foto ID! Mina foton heter 1706, 1707, 1708)
From söndag eller måndag kan man börja rösta tror jag.

2 kommentarer:

Blogger Rollx sa...

Det var bra priser på Metro photo challenge. Aruuuba ! Tänk om man kunde komma på något riktigt fyndigt.

11:52 fm  
Blogger **MY LIFE** sa...

Du har blivit en hejjar på att fota.
Önska mer än någonsin att jag hade en *riktig* kamera..
Kramiz
XENA

12:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida