torsdag, oktober 04, 2007

Idag


Hmmm.. jag vet inte hur många inlägg jag har skrivit på bloggen de senaste dagarna.. som jag några minuter senare raderar bort.
Vet inte varför.. Men helt plötsligt så känns det konstigt att sitta och berätta om mina tankar och mina känslor så öppet. Vad har hänt? Jag har ingen aning.
Det finns visserligen så mycket annat man kan skriva om. Konstiga saker.

En konstig sak är min dröm i natt. Jag drömde att jag var i ett tomt hyreshus med en massa människor. Det var lite lugnt festande. Helt plötsligt så är det en scen framför mig. Där spelar Melody Club. Efter spelningen så dyker en arbetskamrat upp och verkar känna killarna i bandet. De ställer sig och pratar vid sidan om och de pekar på mig som om de diskuterar mig. Efter det så kommer sångaren och en körsångerska (vilket dom inte ens har i verkliga livet) och sätter sig vid mig. Sångaren visar mig en lista med deras låtar. De finns på ett papper men om man trycker med fingret mot pappret så spelas en snutt från låten upp någonstans ifrån. Melody clubs sångare ber mig därefter att välja vilka låtar jag tycker de ska spela.

Det är en konstig känsla för jag förstår inte vad jag har med dom att göra. Men jag känner mig smickrad och diskuterar villigt och engagerat hur jag tycker de ska lägga upp allting. Sångaren sitter bara och nickar och verkar inte ha någon vilja alls, han lämnar helt ansvar till mig. Och han ler hela tiden, som att han är imponerad av hur jag väljer att planera allting.
Sen vaknade jag. Men det var en trevlig dröm.

Frusen och trött steg jag motvilligt upp från min dröm och min säng. Kände att hela kroppen kändes tyngre än vanligt. Drog på mig halsduken och knöt den hårt om halsen och undrade om jag höll på att bli sjuk.

Och här sitter jag nu på jobbet med värmefläkten på högsta volym. James Blunt i skivspelaren. Känner att det svider i ögonen av trötthet. Kroppen är tung och matt. Kanske håller jag på att bli sjuk? Kanske.. Bara ingen säger något jobbigt eller sorgligt en dag som denna. Då kommer jag börja gråta. Man blir så sårbar när man känner sig lite sjuk..

1 kommentarer:

Blogger **MY LIFE** sa...

L�mnar ngr rykande f�rska kanelbullar s� du blir lite upp piggad denna kanelbullens dag.
Kramiz
XENA

10:34 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida