lördag, augusti 11, 2007

Vi barn från Bahnhof zoo

Klicka på bilden för mer handling

Fyyyyyyyyyy...ÅNGEST! Har lite svårt att skaka av mig obehagskänslan efter filmens slut. Det här är en film jag velat se länge. Fick den rekommenderad. Handlar om en 14 årig flicka som hamnar i heroin och prostitionsträsket. Filmen är baserad på en verklig historia. Trots de starka känslorna som den väcker i mig så får den inte mer än en trea i betyg. Detta pga filmens början där jag tycker den berättades på ett icke trovärdigt sätt. Manuset kändes helt enkelt jäkligt billigt berättat, allt för att så snabbt som möjligt komma in filmen. Men det känns lite fusk tycker jag. Slutet av filmen däremot var mycket bra och starkt berättad. Uscha.. *ryser*

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Boken är ännu bättre och mer trovärdig också.

7:55 em  
Blogger Ninaw sa...

Kan tänka mig det. Det brukar vara så.. :)

8:08 fm  
Anonymous Anonym sa...

Oj..den är ju gammal som gatan, om det är samma vi talar om.Ha det fint/kram

10:43 em  
Blogger Ninaw sa...

Oj, ja.. det är den. Men vem säger att gammalt är dåligt? Ofta är det precis tvärtom! Det man missat måste man ju ta igen.. eller måste och måste.. men det är ju ett alternativ i alla fall. I det här fallet så var det ett gott alternativ för mig.. Ha det gott Anneli!

11:24 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida