onsdag, juli 11, 2007

Var ute igår

Var och åt på en indisk restaurang (Indian Haweli på Möllan) med min väninna. Hur trevligt som helst. Vi skrattade så jag nästan har träningsvärk i magen idag. Och maten var som vanligt god! Bor ni i Malmö så måste ni helt enkelt gå dit och äta någon dag. Fast ibland har servitriserna/servitörerna lite svårt att fatta vad man säger och beter sig till och med smått korkat. Igår så frågade servitrisen varje gång jag beställde ett glas vin om jag skulle ha ett stort eller litet. Jag beställde hela tiden ett stort glas och fick ett 15 cl glas. I menyn så finns det bara en storlek. Och jag har gått på denna restaurang i många år och aldrig sett några mindre glas. Egentligen har jag nog överhuvudtaget inte sett mindre vinglas än de som hon kallade "stora". Så till slut blev jag så nyfiken så jag frågade hur stora de små var.. då visade hon med fingret på glaset till hälften vilket i så fall skulle innebära storleken av ett snapsglas? Misstänker att hon inte hade riktigt koll.. *ler* Men de har en vilja att ge god service och det tycker jag är det viktigaste. Förutom att maten är galet underbar så klart!

HÄR kan ni klicka om ni vill veta vilken restaurang jag pratar om.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida