måndag, december 11, 2006

Hur gör jag?

Vad jag vill: Gråta och klippa sönder de där förbannade jobbkläderna idioterna förväntar sig att jag ska ha på mig i morgon. Jag vill inte bara klippa sönder dom. Jag vill elda upp dom. För dom står för så jäkla mycket som jag hatar just nu. Sen vill jag ringa upp mitt företag och säga att jag har fått "ett myyyycket" bättre jobb nu med värsta kanonlönen. Ja, faktiskt så är det två kanonjobb som sliter i mig från båda hållen. Ajaja, svårt att välja. Men i alla fall så har jag nu valt. Sen ska jag tacka för den utvecklande tiden jag haft hos dom. Och för skampålen som jag nu likt tafettregler ger tillbaka till dom för att nästa grundlurade idiot ivrigt och ambitiöst ska greppa för att likt mig springa iväg in i mörkret letandes efter allt utvecklande ljus. Tack så mycket puckon! (And by the way: Fuck you all!)

Vad jag borde: Sluta upp med att tänka och lägga ner energi på något jag inte har makt att förändra just ikväll. Sen borde jag ta tag i mig själv och städa toaletterna och dammsuga sovrummet. Ta hand om sista disken. Då skulle jag nog må lite bättre och kanske känna mig lite nyttig samtidigt. Efter det borde jag kamma till mig och pigga upp mig med en bra skiva så jag blev på lite bättre humör så jag orkar ta emot barnen och min kille när de kommer hem. Så jag orkar ta emot dom med ett leende. För gör jag det så vet jag att det är större risk att dom oxå ler och mår bra. Ingen blir ju glad av att se ett vrak i hemmet? Sen senare så borde jag ta mig i kragen och gå och träna ikväll. Slutligen så borde jag skita i allt som har med stolthet att göra och se det som en kortsiktig lösning att jobba kvar på mitt jobb tills dess att tiderna förändras. För de gör de ju till slut? Eller? Jag borde se det så. Och jag borde fortsätta leta jobb så som jag gör varje dag. Allt kommer bli bra. Allt har bara sin tid.

Vad jag gör: Vet inte. Skriver om det på bloggen? Nejmen.. Jag ska verkligen försöka gå upp och städa sovrummet. Det är ju alltid en början eller hur? En sak i taget. En sak i taget. En sak i taget.

Jag tror att en kärleksfull kram av någon jag älskar hade känts helt ok nu i alla fall..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida