måndag, november 20, 2006

Melody Club: Scream


Dags för betygsättning. Borde ha gjort det innan helgen.. men saker kom emellan. Det här albumet är rent ut sagt skitbra. Inte lika bra som förra albumet som enligt min mening är ett av de tio bästa albumen som någonsin har gjorts. Ja, det kanske låter överdrivet i mångas öron, men faktiskt.. jag är helt såld på det. Kan inte komma på något album för tillfället som har så hög kvalitet genomgående genom ett helt album som just "Face the Music". Jag bara älskar den svängiga, glada stilen, attityden, rösten och den ultimat mest briljanta blandning av stilar: Melodiös pop, Synth och rock. Fast nu börjar jag glida lite från ämnet. För det är ju det senaste albumet jag skulle betygsätta, inte det förra. Hehee..

Detta albumet har några riktigt coola låtar. Destiny Calling är helt klart den bästa låten, men där finns flera i nästan lika hög kvalitet. Dock så saknar jag lite av det melodiösa svänget i en del andra låtar. Men skivan får ändå Fyra kaffekoppar i betyg. Sångarens karismatiska röst och härliga attityd som lyser igenom låtarna charmar ihjäl mig.

Jag tror jag är ett Melody Clyb fan. Trots att jag är för gammal för att vara ett fan av något/någon. (Kanske ligger det lite på en annan nivå än när man var en lite tonnis..) Sen får det vara hur töntigt eller coolt du vill. Melody Club inspirerar mig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida