tisdag, oktober 31, 2006

Drogtest

Som konsult på ett företag så har jag en garantilön på 80 procent även om jag inte jobbar så mycket. Det gör att jag kostar pengar för företaget när jag går hemma. Även om det nu på sistone har rullat på bra på det företaget jag är konsult på så blir det ändå ibland vissa hål att fylla. Så nu har mitt konsultföretag fått för sig att jag ska täcka dom genom att jobba på ett annat företag d jag inte är uthyrd till det ordinarie.

Det här nya företaget kräver tydligen att alla sina anställda ska göra ett drogtest. Alla.

Men ändå. Nu ska jag iväg på ett sånt och även om jag vet att det inte har med mig att göra personligen så måste jag erkänna att jag tycker det känns smått förnedrande. Men det är ett stort företag med flera tusen anställda och även konstorsnissarna har fått gå igenom samma test så man ska väl inte klaga.

Men.... Sen kan jag inte låta bli att fundera över på vad jag har ätit och druckit och om det finns någon chans att det skulle få utslag. Jätteknäppa tankar.. men tänk vad förnedrande om där ger utslag på något och så står man där och ser dum ut och inte kan förklara sig! Huga!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida