söndag, september 17, 2006

Röstningen klar

Ja, så har man gjort sin medborgerliga plikt i dag oxå. Riksdagsvalet och Landstingsvalet var lätt. Men kommunvalet var jag inte säker på ens då jag stod i båset. Faktum är att jag hade lagt in ett annat parti i kuvertet först men så ändrade jag i sista sekund. Nu är jag Socialdemokrat rakt igenom. Trots att jag inte är fullt nöjd med allt.

Jag tycker det borde satsas mer på att lösa arbetslösheten. Jag tycker pengarna prioriteras fel och jag tycker man tänker fel i den frågan. Sen är det väl några småfrågor jag inte är helt nöjd med. Som att barn ska få mer läxor i skolan och att det ska bli mer ansvar hemifrån. Jag tycker det är mycket redan nu och jag har svårt att hänga med nu med min dotter och hennes läxor och se till att det blir gjort på rätt sätt och samtidigt känna mig delaktig. Och nu har jag bara "ett" barn i skola. Tänk i framtiden när jag har flera. Därför vågar jag inte tänka på hur det skulle se ut med "fler" läxor. Personligen tycker jag skolan borde ta mer ansvar för den biten.

Men i det stora hela tycker jag vi har det bra här i Sverige och jag anser att Socialdemokraterna är ett starkt och rättvist parti. Trist nog så har jag lite svårt för Perssons dryga person, men jag kan överleva den. Jag känner att dom har en plan som kan fungera praktiskt och jag delar de mesta av deras åsikter och deras sätt att se på saker. Så det blev dom i år oxå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida