onsdag, maj 03, 2006

Zozo


Betyg 4

Zozo bor i Beirut. Krig är Zozos vardag. En dag ska de flytta till Sverige, Zozo längtar. Där är husen hela och där finns sjöar och allt ser ut som i Paradiset. Men när väl dagen kommer blir det inte riktigt som i Zozos drömmar.

Jag tyckte det här var en mycket vacker film. Första delen i Beirut var fantastiskt. Andra delen i Sverige var oxå bra men inte lika fantastisk. Men dock så var filmen i det stora hela mycket bra. Något jag älskar är när man "vågar". Fares vågar fantisera och blanda in drömmar och metaforer mitt i allt det genomträngande verkliga. Det här är en saga om en pojkes öde. Jag är inte helt säker på att jag tror den skulle gå till riktigt så här. Men den var dock mycket fin att se. Zozos morfar tyckte jag härlig. "bra, det är bra." som Zozo brukar säga.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida