tisdag, april 04, 2006

Flera filmer och dagar senare





















Pusher 3

Betyg 4

Otroligt brutal och fantastiskt bra. Får följa med i den undre världen och allting är verkligen övertygande och jag ryser och blundar och vill spy om vartannat. Ibland skrattar jag till och med. Som de andra Pusherfilmerna så är det här en film som stannar kvar en stund (eller längre)efteråt. En klockren fyra.


Harry Potter och den flammande bägaren

Betyg 3

Full av fantasi och härliga specialeffekter. Har inget ont att säga om filmen men heller inget speciellt och ingenting överraskande bra. Men filmen var underhållande men gav mig inte "känslan som sitter kvar"och därför så stannar filmen vid en trea. Men en bra trea.

Tjena kungen

Betyg 3

Härlig historia och härlig musik. Dock så var den en film som riktar sig till en väldigt mycket yngre puplik(än jag själv i alla fall). Konstigt tycker jag. För skulle jag göra en film full av nostalgi från 80 talet så hade jag valt att berätta den så att vi som var ungisar eller tonisar på den tiden lättare kunnat ta den till sig. Men jag gillade den ändå. Jag kände mig glad när jag såg den. Men så hade jag låga förväntningar på den. Jag förväntade mig någon som fuskat igenom ett manus och slängt på en massa bra musik och hoppats på att det skulle sälja och lura alla sjuttitalister och åttitalister. Men bättre än så var den faktiskt. En vän till mig hade höga förväntningar och hon tyckte den var skit. Jag antar att den helt enkelt är en helt ok film som roar på ett lättsamt och trevligt sätt. En trea blir det i alla fall. :)




6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag gillar det rena svarta stilen med vit text på din sida.

Även om jag ofta glömmer bort så tittar jag in så ofta jag kommer ihåg :-)

11:21 em  
Blogger Ninaw sa...

Trevligt! Jag inbillar mig att ingen kollar. Fast så är ju inte min blogg så där jättefantastisk! :)

8:00 fm  
Blogger M sa...

Jodå, jag läser också :)Men vet, man inbillar sig det och inser först när man börjar få kommentarer att folk läser. Å andra sidan kan det vara skönt med inte alltför många besökare i början innan man kommit in i själva skrivandet.

5:39 em  
Blogger Ninaw sa...

Jo, det är sant. Min blogg är rätt tråkig nu.. Ska fundera ut hur jag vill att den ska se ut till slut... Men lite länkar har jag fått upp ni i alla fall! :)(tack för hjälpen!)

6:10 em  
Blogger M sa...

Jo, bra att det ordnade sig med länkarna! Ser fint ut! :)

11:14 fm  
Blogger Ninaw sa...

Ja, visst är det skoj! :)(svar till Johans kommentar)

12:22 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida